måndag 10 januari 2011

Filmstjärna nästa?

Nu har jag och äldsta dottern spelat in en video när jag stickar en socka på maskinen! Det ska bli spännande att se resultatet, hon håller på att föra över filmen till datorn nu. Gissar jag rätt så tror jag att det bara är mina armar som syns och att jag skymmer allt jag ville visa...men detta är ju en bra början i alla fall.

Tanken med videokameran när jag köpte den för ett antal år sen var just att spela in för att visa olika sticksätt, tekniker och även en viss grundutbildning på stickmaskin. Tror nån att jag har använt den än? Nä, just det...den har varit dotterns egendom tills idag då jag kom på att den idén hade jag ju inte förverkligat ännu.

Väntar med spänning...

(Hon tog förresten tid på mig igår när jag stickade en socka, 15 min. för att sticka skaft och socka samt 15 min för att sy ihop den. En timme per sockpar alltså...vad blir priset på ett sånt par när garnet går på 110 kr. Huvva!)

0 kommentarer: