torsdag 27 mars 2008

Gamla bilder

Ribbstickad bomullströja 8/6 på Silver Reed grovstickare

Tröja med hästbård, stickad på standard hålkortsmaskin i Nissegarn



Stickad på LK150 med intarsiasläden, garn Carolina.


Långkofta, stickad på Silver Reed SK/SR860. Garn Carolina



Ulltröja, 4-trådigt, stickad på Brother grovstickare




Stickad på elektronisk Brother, Kampes 2-tr ullgarn på kon.



Pikachutröja i Carolina. Stickad på LK150 med intarsiasläden


Stickad i Z-tvinnat ullgarn från Nya Zeeland. Maskin Brother grov, hålkort



Roni Knutsons dubbla vante. Garn Bramwell fine 4-ply, stickad på standard hålkort.



Grovstickade herrsockar, stickade på Silver Reed i Z-tvinnat ullgarn



Samma mönster som ovan


En annan variant av Ronis vantar, här syns vantens båda sidor samtidigt för jag stickade dem vändbara.

Samtliga mönster på tröjor/koftor är gjorda med hjälp av Knitwareprogrammet.
En del mönsterutskrifter har jag kvar och kan lägga ut (engelska). Mönster på de grovstickade sockorna har jag i min dator på svenska så de ska jag lägga ut.

Jag blev så glad när jag hittade de här gamla bilderna i våran äldre dator, nu blir jag ju ännu mer inspirerad att sticka nya =)

0 kommentarer: