torsdag 27 mars 2008

Sockprojekt

Nu har jag stickat ett par sockar till maken, det var hål i alla gamla =)
Förr har jag alltid gjort den "snabba" vägen och sytt ihop som på tröjor med en kantmaska men det blir ju så hård söm. Fick ett länktips i ett tidigare inlägg som jag nu ska testa!

Jag har använt mej av det här favoritmönstret. Det blir superfina kilar och inga hål!
Är det nån som har ett bra tips på hälsömmen? Jag syr med maskstygn så det blir osynligt, det tar längst tid på hela sockjobbet men jag har inte kommit på hur jag ska sticka ihop på maskin så det blir snyggt. Då blir väl sömmen på ovansidan foten?

Jag vill ha kommentarer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp, det där mönstret känns verkligen igen som LINDAS.

FINT! Kan som inte säga så mkt mer.

Syster! TACK för klätterträdet. På tradera tar dom 250 i frakt. Jag kan inte ta bussgods för då får jag åka ända in till Stockholm för att hämta. Går den skicka med posten tror du? Har du nån bild du kan maila mig?

Linda Lidén sa...

Den står i förrådet på affärn, har ingen bild. Den är ju ganska skrymmande så postfrakten blir nog inte billig...

Sussie sa...

Hej.Tack för en fin sida,alltid kul att titta på andras alster.Speciellt kul e det att kolla in andras sätt att sticka sina sockor på.Jag gör mina lite annorlunda,jag får 2 sömmar på var sida om foten och 1 söm på insidan av skaftet.Inget som stör eller irriterar.Önskar en fortsatt trevlig dag m v h sussie

Linda Lidén sa...

Sussie, det är också en fin modell där man kan variera färgerna ännu mer. Jag tror att det finns en bok "Swan socks" som beskriver din modell?