torsdag 10 september 2009

Mmmmm

Ojojoj vad klockan rusar iväg, jag som "bara" har hunnit... tänkte nog hinna med att sticka en, kanske två provlappar ikväll till dotterns önskningströja. Imorron då?

Nu står det fyra efterlängtade maskiner och väntar på mej i stickrummet. Det är LK´n och 840 som väntat i kulisserna och min mössmaskin, Brother 940 och den grova hålkortsbrothern som nu fått flytta in till sin nya bostad. Jag gnuggar mina händer och fantiserar om vad jag ska producera på dem i höst.

Jag fick mina trähyllor uppsatta ikväll, de som jag haft i mina ägor sen två år tillbaka. Nu, när vi hittat konsolerna från Ikea så blev det äntligen gjort! Perfekt för mina koner.

Älskar mörkret på hösten, speciellt mysigt är det om det regnar och smattrar på fönsterrutorna, man tänder ljus och bara myser i soffan. Det är riktigt äkta höstmys!

Imorron blir nog provlapparna gjorda!
Gääääsp

3 kommentarer:

Nina sa...

Så fint du får! Ska bli kul att se dina höstskapelser här. Själv stickar jag på LKn nu och det är så kul. Tänk vilken bra maskin det är! Och går kurs i html så nu har jag knappt tid att sticka alls. Huvudet surrar av tabeller och ramar, men det ska väl bli någon ordning på det också med tiden.

Unknown sa...

Stickar du å säljer oxå eller säljer du bara garnet?

Linda Lidén sa...

Jag stickar gärna på beställning, men i huvudsak är det garn jag säljer. Har en hel del modeller som jag funderar på att lägga upp i shopen. Kanske det finns någon som vill köpa mina färdiga "saker"?

Mössor och vantar får jag ofta beställning på, mer sällan tröjor/koftor.