tisdag 19 mars 2013

Tack! Jippi!!!

Nu fungerar den igen!!!!!

Tänk så otroligt många problem som lösts med en så obetydlig grej som inte nämns i manualer eller serviceböcker. Nåt som borde vara det första förslaget av alla, jag har varit med om det massor av gånger förut men slog bort den tanken nu eftersom det inte syntes på nålarna att det var fel på TRYCKSTÅNGEN!!! Tänk att den enkla grejen kan orsaka till synes datahaveri?

Skriv in den i era hjälpmanualer för man glömmer bort den så länge inte nålarna sladdrar och spretar!

Tusen miljoners tack till Ulla-Britt för din kommentar i förra inlägget! Om du hör av dig igen så ska du få hittelön för att du fann lösningen :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vad roligt att det var det felet,kunde inte Hasse komma på det?Tänk vad jag fick riva mitt hår innan jag fick reda på detta med tryckstången,har hjälpt många med detta. Du behöver inte ge mej något för detta,min belöning är att det blev bra för dej.Bor du i Västerbotten?Jag är född i Klimpfjäll Vilhelmina, men bor nu i Varberg västkusten.Du är så duktig Hittade inte din mailadress.Vi hörs. Med vänlig hälsning, UllaBritt

Nina sa...

Härligt! Ja, den där tryckstången är nog egentligen hjärtat i stickmaskinen. Elektroniken hjärnan, men funkar inte hjärtat är det stopp.
Då kan 840 plockas undan igen då. OM du inte antar utmaningen och passar på att lära dig den när den ändå är framme. :-)
Sticka lugnt!

Linda Lidén sa...

UllaBritt, jag har linda@stickat.nu på mailen...stickar så det ryker nu :-)

Nina, nu när jag äntligen börjat på så ska jag lära mig använda Silver Reedarna också. Har stickat några babyplagg till skyltfönstren på mellanstickaren och nu börjat på standarden. Mönsterstickning ska det bli...om ett tag...:-)

Nina sa...

Inte något ont som inte har något gott med sig. Åtminstone när du sen fick igång Brothern igen. :-). Tyvärr måste man väl ha Silver Reed i bakhuvudet. Det är ju trots allt den enda elektronikmaskin som nytillverkas.
Jag tycker bara det verkar så hysteriskt krångligt, men du kan säkert förklara det om ett tag.