söndag 17 mars 2013

Självporträtt

Idag hamnade den krassliga stickmaskinen på köksbordet. Testkontroller genomfördes, godkänt enligt manualen. Mönsternålarna valdes ut precis som de skulle när jag programmerat in de fasta mönstren som kommer med 940. Skruvade ihop den och förvånades över att den fungerade?!?

In i köket med stickmaskinsbordet, monterade på maskinen med dubbelbäddsfästena. Trädde garn och stickade ett par mönster helt utan problem, nr 10 och 20. Testade ett motiv, nr 100 och det såg bra ut. Varför gick det helt rätt? Tog bort garnet och tomkörde ett par motiv med spegelmönster/uppochnervänt mönster. Helt okej...lade upp med garn igen och valde mönster nr 503(som är ett KG-mönster med prickar). Maskinen stickade så fint och bra!!!

Plötsligt låste sig panelen på varv 22 och den slutade välja mönsternålar. Fortfarande positiv så tänkte jag att det har säkert att göra med att jag valde 2-färgssläden istället för KG'n. Började från början igen, utan garn och stickning med mönster nr 10. Då slutar den läsa på varv 4.

Vad är det som är galet? Är det det att den har lässvårigheter? Ratar mönster över nr 500 eller är det för att jag lutar maskinen med dubbelbäddsfästena om det glappar nånstans?

Struntar i den just nu och broderar mitt självporträtt istället...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej har du bytt tryckstången,jag har varit ut för något liknande. Med vänlig hälsning, UllaBritt