måndag 11 mars 2013

Stor suck!

Idag har jag inget val...min kära brothermaskin har sjukskrivit sig. Den vill inte välja mönster som den ska och är allmänt krasslig. Ringde Hasse på Brothershopen och hoppas på nån bra lösning från honom i dagarna men det är bara att inse att hur det än är så håller den inte i evighet...

Jag har ägnat kvällen åt att installera Silver Link 4 och uppdatera drivrutiner, packat fram den elektroniska 840 som jag varit hemskt rädd för att använda(för att jag inte brukar sticka från skärmen). Ett par maskprov har jag lyckats åstadkomma och insett att den behöver smörjas rätt ordentligt, minns inte att den ska gå så trögt som den gör.

Just nu väntar jag på att hjälpfilerna till Designaknit 8 ska laddas ner och sen ska jag försöka räkna ut hur man stickar motivstickning med programmet.

:-(

Så känns det ikväll...

0 kommentarer: