måndag 10 oktober 2011

Toffelstickning

Nu har jag kommit igång igen...det har kliat i fingrarna ett tag men det finns ju så lite tid! Inhandlade dock ett stort antal nystan med Naturull(KinnaTextil) för att sticka varma gästtofflor till vår nya byastuga. Det kan vara rätt så golvkallt på vintern så jag hoppas de kommer till användning.

Tre par har jag gjort färdiga och tovat i tvättmaskinen, tycker att det var lite konstigt ändå då de filtades lite olika...stickade på exakt samma vis så känns det som den ena är större än den andra. Sträckte och drog i dem likadant men det kanske är inbillning?


Nu har jag "bara" sex par kvar att sticka, eller 5½ för en lila är ju stickad redan...ljusgrå, lilamelerad, grålila, orange och turkos tofflor ska det bli.

Mönstret finns i spalten till höger!

3 kommentarer:

Sussie sa...

Vansinnigt snygga färger på dina tofflor. Jag har länge tänkt sticka efter din beskrivning men ännu inte tagit mig tid....Ska bli av med lite snuva sen sååååå.

Linda Lidén sa...

Det är ju så himla enkelt! Lyssnade på radion imorse och upptäckte att det tog knappt 13 minuter att sticka en toffel...testade att sticka likadant fast med ett gammalt garn "Sport" från Falk och det tovade lika mycket fastän det var polyamid i. Tunnare blev de men ändå helt okej.

Hoppas på tillfrisknande...

Sussie sa...

Visst borde det hinnas med ;o) Jag ska ta mig i kragen....