onsdag 19 oktober 2011

Mellanstickare är min melodi

Funderar lite över mina beskrivningar här vid sidan...mest till mellanstickaren verkar det som. Det ska väl märkas på nåt sätt vilken som är ens favorit? Jag har en elektronisk mellanstickare också men den har varit nerpackad länge nu, jag tror den känns för avancerad eller så är det för att såpass tjocka garner inte blir bra i mönsterstickning - lite för tjockt! Resårbädden är ju bra men jag hamnar ändå alltid med stickorna i tevesoffan när det ska göras kanter och muddar.

Blev faktiskt lite sugen på att plocka fram den igen och testa jaquardstickning och göra nåt tjusigt från det nya DesignaKnitprogrammet...ni som stickar jaquard på standardmaskinen, vad har ni för garntjocklek?

Är det nån som är intresserad av fler mellanstickmönster? Isåfall kan jag skriva upp hur jag gjort bebisoverallerna...nr 2 ligger just nu på tork och doftar underbart av mjukmedel och den är supermjuk och gosig, dottern som är nitton snart ville ha en i hennes storlek :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jättegärna bevisoverallen. Den är ju så fin. /Bibbi

Upplagd sa...

Ja mellansticksmönster är ganska lätt att omvandla på bägge håll så det är jättebra med beskrivningar. Och jag håller med dig, framför allt till mindre plagg är det lite rogivande att sitta i soffhörnan och sticka och montera till plaggen. Fast det kan bli jobbigt med en jättepolo på rundsticka och ha hela tjocka herrtröjan i knät. Varmt också:))
Snygga förändringar på bloggen:))