tisdag 28 april 2009

Utan stickrum

Nu är det nog dax för en uppdatering här tror jag... Vi har flyttat till ett annat hus (mitt andra föräldrahem...:-) Mycket slit har det varit och stickmaskinerna har nog känt sig rätt så övergivna länge, länge. Lilla plastmaskinen fick flytta hit förra veckan och jag har stickat ett litet plagg på den, uppställd i köket - hedersplatsen.

Mitt blivande stickrum är nu ett vidbyggt garage som ska fixas till ganska mycket. Vi måste lägga golv, sätta igen garageporten och sätta in ett litet fönster istället innan jag kan flytta hit mina kära nystan. Det kommer att bli jättebra, jag har en duktig karl, men kruxet är att det inte är utstädat ännu sen förra ägaren. Blää...

Kanske ska fota så ni får se evighetsprojektet?

Får se om jag törs... inspirationen är på väg tillbaka så jag kanske sätter lite fart nu?

Uppdatering med lite bilder:
Tänk vad skoj när jag får visa efterbilderna :-)





Som det syns så är det lite arbete kvar innan mina grejor kan bäras in... efter att vi fått golvet på plats måste gipsskivorna spacklas och tapetseras, elementet målas vitt igen - av nån konstig anledning har all färg ramlat av. Porten ska ju också byggas igen så jag räknar inte med att detta är klart än på ett tag... :-/

0 kommentarer: