söndag 24 februari 2008

Stickmaskinskursen

I helgen blev stickmaskinskursen i Skellefteå av. Vi hade fyra deltagare som skulle lära sig hantera en stickmaskin. Det var jättekul, förutom att jag drabbades av migrän på söndagen =(
Tyvärr så glömde jag kameran, jag är usel på att komma ihåg den.

Vi har planerat för en fortsättningskurs längre fram i vår när de kommit igång med grunderna i maskinstickning. Då kan vi ha en helg med lite större projekt, nu har de mest bara gjort provlappar och övat avmaskning, uppläggningar, tappade maskor och lite delstickning.
Önskemål finns på resårbäddsstickning och dataprogrammet Designa Knit. Vi skulle gärna ha massor med kurser för det är ju så himla roligt. Nu är jag väldigt sugen på att sätta igång själv.

Hoppas jag får några timmar imorron till att göra i ordning mitt stickrum. Eller, jag kanske ska börja kalla det för "stickateljén" =))

... längtar!

0 kommentarer: